sobota 26. července 2014

ADVENTURE & FREEDOM - THAT'S WHAT I WANT

DNES to bude pro mě velmi důležitý článek a tak se do toho rovnou pustím.

 Pokaždé se moje vysněné povolaní týkalo umění.
Módní návrhářka, herečka, tanečnice, redaktorka nebo malířka?
 Často se to měnilo a já pořád nevěděla u čeho nakonec budu chtít zůstat natrvalo tak, abych to šla i studovat. Je pravda že u většiny těchto případů bych musela jít na uměleckou školu, ale chtěla jsem mít jasno čím budu, co mě bude zbytek života naplňovat.
Nechci to zakřiknout, ale podle mě jsem to svoje vysněné povolání našla. 
Jednou s mamkou jsme se nějak úplně náhodou zase bavili kam bych mohla jít na školu a bum, jen mi to probliklo hlavou, řekla jsem to a bylo to. Nevím proč jsem o tom už dřív víc nepřemýšlela.. Vždyť tento koníček mě tak baví a nikdy jsem si neuvědomila že bych se tím i mohla živit. 
Nejsem si jistá jestli někdo z vás ví co je to za povolání, ale jsem si jistá že ani většina mých blízkých a přátel by to nevěděla.
Je to fotografka.
Cítím jako kdybych pro to žila.:--D
Je to takový ten pocit kdy víte, že tohle je právě ono.(snad:D)
U mě je problém ten, že nechci někde sedět na zadku v kanceláři, ať už bych třeba měla pracovat v nějaké reklamní agentuře o čemž jsem taky chvíli přemýšlela.
Nejsem ten typ.
Já chci žít volný život, cestovat! Fotit fotky z celého světa, přírodu z celého světa. Je v tom odbrodružství a volnost a to všechno mě naplňuje.
Navíc bych se stejně mohla vypracovat až do toho mého vysněného Vogue a fotit tam. 
No nebylo by to skvělé?
_______________________________________
Máte pravdu, že si to teď všechno nádherně vysnívám a pak akorát skončím někde focením fotek na občanky.:--D
To rozhodně ne. To už bych si raději našla jinou práci a focení dělala bokem, ale počád se stejnou vervou jako na začátku.
Budu se hlásit na dvě školy s fotografickým zaměřením a doufám že snad alespoň na jednu z nich dostanu, ale když ne (Potěš pánbůh jestli ne:D) a budu chodit na školu s jiným zaměřením, tak to stejně budu každý rok zkoušet znovu. A jestli se to prostě nepovede a já v budoucnu budu studovat/pracovat něco jiného, tak se tomu budu nadále plně věnovat, alespoň jako hobby.
_________________________________________
Rodiče mě v tomhle naštěstí podporují a chtějí abych něco takového v budoucnu dělala. Jsem ráda, že mě nenutí jít na gympl, nebo něco podobného, protože já ten typ prostě opravdu nejsem! No a jelikož mě v tomhle dost podporují, nakoupila jsem si teď celkem dost knížek o focení a celé dny se válím v posteli a nedělám nic jiného než čtu. Taky se těším že dostanu zrcadlovku, na které se budu jako začátečník učit a hlavně fotit!
freshstartwithelissa.blogspot.com

freshstartwithelissa.blogspot.com

__________________________________________
Můj život by se možná mohl přirovnat k tomuhle songu TADY
pokaždé když se mě někdo zeptá: Kam chceš jít? Na gympl že?
Úplně to ve mě začne bouřit a když jim odpovím, že ne. Že se nebudu takhle mučit, když vím že ze mě žádnej vědátor nebude a ani nic podobnýho a že nechci jít na vysokou.
Tak jim hezky a ohleduplně vysvětlím mé plány a oni ještě mají tu drzost a s hrůzou mi říct Počkej? Ty vážně nechceš jít na gympl? Cože ty nechceš jít na vysokou? Co ale jako budeš teda dělat?
omg
dafuk
To že nebudu mít vystudovanej gympl a vysokou znamená že pro mě život skončil nebo co?
Ale možná si někdy vysokou udělám, ale v blízké době o tom neuvažuji.
Už tak jsem se dostatečně rozčílila jen když to píšu.
Všimněte si toho textu.

Prej kdo vystudoval vysokou tak se má dneska líp,
znám kupu lidí s titulem, jejich práce je nebaví.
Znám lidi co maj radost, když můžou do práce jít,
sice nemaj žádnej titul ale jsou spokojený.
Takže mi ted' řekněte kdo život užívá si víc,
existujou věci co si za peníze nekoupíš.
A já nechci skončit tak že každej den po práci doma,
si pudu stěžovat, na to že je špatná doba.
Vždyt žiju jenom jednou těžko zažiju to znova,
ale klidně bych to všechno vrátil a zopakoval.
A kdo mě zná tak ten ví že sem snílek .

Podle mě by si to mohlo víc lidí uvědomit, i když je pěkné že se dnešní  mládež chce tak usilovně vzdělávat a někam to dotáhnout. To já taky, ale prostě jen jiným směrem.:--)
__________________________________________
Ještě přesně nevím co bych chtěla fotit, to se asi postupem času bude vyvíjet, ale nejvíc inklinuji k pouliční fotografii, nebo krajině. (Jen tak btw příšlo by mi hrozně zajímavé fotit pod vodou, někde v moři přírodu a živočichy i když vím že je to nebezpečné.:-D)
____________________________________________
Možná jste mě vůbec nepochopili, možná ano, každopádně já jsem si díky tomuto článku udělala v hlavě více jasno.
Doufám že se vám můj dnešní článek líbil a jestli ano, tak mi napište dolů do komentáře.
A čím chcete být vy?
xoxo elissa


8 komentářů:

  1. Tyjo, krásně zpracovaný článek. Musela sis s ním dát práci. Super!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Teri, tvoje komentáře mi vždy zlepší den!:-))

      Vymazat
  2. Práve sa mi vymazal dlhý komentár čo ma dosť sklamalo -_-. Takže v skratke...

    Aj ja by som chcela byť fotografka už nejakú tu dvojročnú prax mám a cestovať lenže vyštudujem strednú a čo potom ? Rodičia ma moc v tomto až tak nepodporujú, vlastne s tým niesu moc spokojný lebo nechcú aby som potom skončila ako nejaká upratovačka vo fastfoode. Ale dala som si priebežnú prihlášku na súkromnú umeleckú školu pretože nechcem zahodiť 8 rokov učenia o umení a nakoniec absolventský list.
    Veľmi rada by som si našla ale prácu v zahraničí lebo chcem cestovať (Nórsko , Švédsko, Dánsko , Island , Španielsko , Portugalsko...To je zatiaľ môj priebežný plán kde chcem ísť :D ) Ale inač pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že to v tomto oboru není lehké, ale to v podstatně skoro v žádném když chceš být opravdu dobrá a asi si myslíš že si to jen tak vysnívám. Proto jsem psala, že i kdybych si měla vydělávat někde jinde, pořád bych se tomu věnovala a snažila se v tomto oboru něco dokázat..a navíc jsou i vysoké školy se zaměřením na fotografování. Omlouvám se jestli jsem to pochopila špatně, když jsem si myslela že mě od toho chceš odradit, ale pro mě to tak vyznělo.
      Jinak hezký den.:-)
      xoxo elissa

      Vymazat
    2. Nie nechcela som ťa od toho odradiť.. To v žiadnom prípade :). Len som písala že ako to moji rodičia vlastne vnímajú a čo môže byť skutočnosť. A predsa u nás na SR to je možno trošku iné s prácou fotograf. Niekomu sa darí no niekto zas čistí záchody s právnickou školou... Preto rada by som šla pracovať do zahraničia.. :)

      Vymazat
  3. Měla jsem to podobně, nejdřív to byla malířka, nakonec i módní návrhářka, ale s rodiči jsme usoudili, že to nejsou povolání, při kterých bych si něco vydělala, musela bych být opravdu dobrá, aby se mé obrazy prodávaly za sta tisíce, musela bych být bezkonkurenční jako Blanka Matragi nebo Beata Rajska, aby to povolání za něco stálo:-). A tak jsme se s rodiči domluvili na tom, že půjdu studovat architekturu- jako architekt:-). Mám jednoho takového v rodině a ten si naprosto na nic nestěžuje, tak doufám, že to pro mě bude vhodná volba! A focení?! To mě baví taky, ale nevěnuji se tomu na takové úrovni, protože můj foťák stojí za prd :D.
    _________________________
    http://deny-garnet.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvělé že jste se srodiči shodli na něčem rozumném a vypadá že tě to i baví. Já bych tedy architekt být nechtěla, nemá to pro mě to vyžití co bych si představovala, ale jiný člověk, jiný názor.:--)
      Hezký den.
      xoxo elissa

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat